preloader
Przejdź do głównej treści

Social media

Poprowadzimy Twój Fanpage, Twitter, Instagram, Youtube.

zdjęcie komputera z facebookiem na ekranie i ikonkami innych socialów

Kampania w Social Media?

Social Media Marketing to bardzo popularna forma marketingu internetowego, która wykorzystuje portale społecznościowe jako narzędzie reklamowe. Dane zebrane przez Are Social pokazują, że przeciętny Polak na aktywność w Social Media poświęca średnio dwie godziny dziennie. 

Badania ukazują, iż nasza obecność w nich jest bardzo istotną częścią strategii marketingowych coraz większej liczby przedsiębiorstw. Są to narzędzia dostępne dla wszystkich i umożliwiają dotarcie do pożądanej grupy docelowej. Teoretycznie takie porozumiewanie się możemy prowadzić samodzielnie jednak aby nasze działania były sprawne i skuteczne trzeba sporo wiedzy i znajomości narzędzi.

Rola mediów społecznościowych

Dla wielu korporacji Facebook czy Twitter jest głównym kanałem komunikacji i to właśnie dookoła nich zapoczątkowują one tworzenie własnej strategii marketingowej. Media społecznościowe zmieniły globalne podejście do marketingu jak i budowy marki firmowej również osobistej – co do tego nikt nie ma wątpliwości. Firmy, które posiadają odpowiedni budżet mogą sobie pozwolić na zatrudnienie profesjonalnej agencji. Gorzej wygląda sytuacja mniej zasobnych przedsiębiorstw gdzie bez możliwości skorzystania z pomocy fachowców już na samym początku pojawienia się w Social Media popełniają wiele błędów.

Pytanie jakie powinniśmy sobie zadać na samym początku to - czy nasza obecność w Social Media jest w jakikolwiek sposób uzasadniona? Jeżeli zamierzamy samodzielnie prowadzić swój profil - w jaki sposób zamierzamy się zaprezentować? Konieczne jest opracowanie strategii, bo zamieszczanie od czasu do czasu przypadkowych linków zostanie odebrane jako niechciany spam. Wtedy nasz profil zamiast zyskiwać zacznie tracić fanów. Forma komunikacji zależy od serwisu, w którym zamierzamy ją prowadzić, bo Facebook, Twitter czy Instagram różnią się od siebie znacząco. Zacznijmy od ustalenia, w którym z serwisów znajduje się pożądana przez nas grupa docelowa. Takie działanie śmiało możemy uznać jako jeden z głównych elementów naszej koncepcji. Nasuwa się kolejne pytanie – co chcemy osiągnąć dzięki naszej obecności w Social Mediach? Udostępnianie linków do kolejnych produktów nie jest dobrym sposobem kiedy stosujemy opatrzone call to action i na pewno nie zwiększy to ilości odwiedzin na naszych stronach internetowych. Social Media to przede wszystkim komunikacja tudzież budowanie aktywności. Przy prezentowaniu swoich artykułów skupmy się na nieszablonowym opisie, opublikujmy charakterystykę, ciekawy opis zastosowania a nawet historię poswatania. Pozwoli nam to na chwilowe przykucie uwagi klienta. Choć o tym nie sygnalizujemy to właśnie w tym momencie zaczyna się sprzedaż.

Najważniejszy jest pomysł na ciekawą treść i analiza efektów

Google Analytics

Jeżeli już wiemy w jaki sposób porozumiewać się z naszymi sympatykami i co chcemy dzięki temu zyskać to należałoby przeanalizować w jaki sposób możemy zmierzyć efektywność naszych starań. Niestety nawet duża liczba komentarzy na Facebooku nie koniecznie musi przenosić się na rzeczywistą sprzedaż czy też liczbę odwiedzin na naszej stronie. Nie zapewnia też, że nasza marka jest przychylnie postrzegana. Dobrze skonfigurowany Google Analytics pozwoli nam na mierzenie liczby przekierowań na naszą stronę, watro więc pomyśleć o takim rozwiązaniu.

Uwaga klienta

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać jest danie klientowi odpowiedniej wartość, takiej by miała jakiekolwiek znaczenie. Klient musi widzieć powód by chcieć polubić i skomentować nasz profil jeżeli takiego uzasadnienia nie odnajdzie z całą pewnością tego nie zrobi. By ułatwić Wasze działanie w Social Mediach postanowiliśmy napisać kilka rad i choć zdajemy sobie sprawę, że ten temat jest znacznie szerszy i nie wyczerpaliśmy go do końca. Mamy jednak nadzieję, iż znacznie ułatwi to działania w sieci i pozwoli sobie odpowiedzieć na kilka dość znaczących pytań. Dobrze mieć choć zarys wyzwania, które przed sobą stawiamy.

Prowadzenie firmowego Fanpage

Obecność w Social Mediach to już nie tylko moda ale i konieczność. Dziś to nieodzowny element działań marketingowych gdzie można i należy promować swoją firmę. Facebook, Instagram, Twitter, Google+, Youtube i wiele innych to platformy w mediach społecznościowych gdzie posiadanie konta to niezbędny składnik popularyzujący naszą firmę. Niestety samo posiadanie konta to za mało, powinno się również prowadzić fanpage.

 

Statystyki jednego z prowadzonych przez nas fanpage na facebooku

Statystki jednego z prowadzonych przez nas Fanpage

Strona na portalu społecznościowym o danej osobie lub firmie to Fanpage. Mamy tutaj możliwość skontaktowania się z sympatykami, znajomymi jak również obecnymi i potencjalnymi klientami. Jest to dwu kierunkowa komunikacja dająca nam niepowtarzalną możliwość poznania oczekiwań i potrzeb swoich klientów oraz ich opinii o naszej firmie. Aby budować wizerunek firmy wspólnie ze swoimi kontrahentami oraz dotrzeć do nowych odbiorców, nie zapominaj zaistnieć. social media to nie tylko miejsce, w którym jesteś blisko swoich fanów.To również narzędzie, za pomocą, którego pokażesz wszystkie swoje atuty i będziesz mógł cieszyć się rosnącymi statystykami. Dodatkowa reklama fanpage'a na Facebooku dotrze do szczegółowo określonej grupy odbiorców.

 

Wygląd naszego fanpage na Facebooku

"Okładka" naszego Fanpage

Prowadzenie fanpage najprościej możemy określić jako aktywna komunikacja za pomocą naszego profilu w mediach społecznościowych. Nasze działania powinny mieć bardzo dobrze przemyślaną strategię i koniecznie powinny być prowadzone regularnie. Dlaczego to takie ważne? Gdyż - 74% klientów pozytywnie odnosi się do marki komentując, lajkując czy udostępniając zdarzenie, 72% użytkowników czuje się bardziej związanymi z marką, gdy wejdzie z nią w interakcję , 72% użytkowników czuje się bardziej związanymi z marką, gdy wejdzie z nią w interakcję. Takie wyniki dużo wyjaśniają. Nasza agencja interaktywna proponuje odciążenie naszych klientów oraz pełne wsparcie, doradztwo i regularne prowadzenie fanpage na każdym z wybranych portali w social media. Niezależnie od tego czy to Facebook, Twitter, Instagram lub Google+, nasz zespół specjalistów przygotowuje harmonogram kampanii dopasowany do strategii naszych klientów. Nie pozwolimy by teksty, które zamieszczamy były porostu nudne!

 

Zdjęcie zespołu General Informatics

Dlaczego my?

Gwarantujemy ciekawą, niepospolitą stronę graficzną – począwszy od zdjęć profilowych poprzez zdjęcia do postów, które będą zwracały uwagę i przykuwały wzrok. Reklamy w Social mediach – dlaczego nie? Umożliwiamy klientom również aktywne reklamowanie produktów (np. poprzez Facebook Ads), bo przecież fanpage to nie tylko teksty i wizualizacja. 

Najbardziej dynamicznie rozwijająca się gałąź marketingu, która dociera do naszego odbiorcy natychmiast i może być również dedykowana do określonej grupy lub do wszystkich odbiorców to właśnie są Social media. Błyskawicznie rozbijające się kanały komunikacji czy tego chcemy czy nie. Ciebie nie może w nich zabraknąć.